tuddmegazigazsagot

Az Egyházak pénzügyei

Frank K. Flinn Nyilatkozata

  1. Én, Frank K. Flinn, a 7472 Cornell, St. Louis, Nissouri, 63130-ban lakom.
  2. Jelenleg vállalkozó vagyok, mint író, szerkesztő, előadó és tanácsadó a teológia és a vallás területén.
  3. Végzettségeim: a bölcsészettudományok végzettje filozófiából (1962), Quincy Főiskola, Illinois; diplomás teológus (1966), magna cum laude, Harvard Hittudományi Iskola, Cambridge, Massachussettes; és a Különleges Vallási tanulmányok (1981) doktora, St. Michael Főiskola, Torontói Teológia Iskola, Toronto, Ontario, Kanada. Folytattam továbbá haladó tanulmányokat a Harvard Egyetemen, a Pennsylvania Egyetemen, és a Heidelberg Egyetemen, Németországban. A Heidelberg Egyetemen 1966-67-ben tanultam. A Pennsylvania Egyetemen Nemzetvédelem-idegennyelv hallgató voltam.
  4. Korábban a Maryville Főiskolán tanítottam, St. Louis, Missouri. 1980-81: St. Louis Egyetem, St. Louis, Missouri, 1977-79, ahol okleveles igazgatója voltam a programnak, melynek neve ‘Mesterképzés Vallásban és Oktatásban’ volt, a torontoi egyetemen, Ontario, Kanada, ahol összehasonlító vallásoktató voltam; St. John Főiskola, Santa Fe, Új-Mexikó, 1970-75, ahol a Nagy Könyvprogram oktatója voltam; Lasalle Főiskola, Philadelphia, Pennsylvania, 1969-73. nyarain keresztül, ahol a bibliai tanulmányok és vallásantropológia oktató voltam; Boston Főiskola, Boston, Massachussettes, 1967-68, ahol bibliai tanulmányok előadó voltam; és a Szent Szív Új Főiskolája, Newton, Massachussettes, ahol bibliai tanulmányok előadója voltam.
  5. Jó viszonyban álló tagja vagyok az Amerikai Vallásakadémiának. Gyakorló római katolikus vagyok, All Saints Parish-ben, Egyetemváros, Missouri.
  6. 1968-tól kezdve tartottam előadásokat és írtam számos vallásos mozgalomról, melyek az Egyesült Államokban a 19-20. században láttak napvilágot. A „Vallásantropológia” előadásaimban (Lasalle Főiskola), „Összehasonlító Vallás” (Toronto Egyetem), és az „Amerikai Vallásos Élmény” (St. Louis Egyetem) olyan vallásos mozgalmakkal foglakoztam, mint a Nagy Ébredés, Shakerizmus, Mormonizmus, a Hetednapi Adventizmus, Jehova Tanúi, Új Harmónia, Oneida, Brook Farm, Egyesítő, Szcientológia, stb. Számos cikket publikáltam, és általános szerkesztője lettem az új vallásokról szóló könyveknek. Az az elvem, hogy nem teszek kijelentést egy működő vallásos csoportról, hacsak nincs meg a hosszú-távú, elsőkézből származó tudásom azzal a csoporttal kapcsolatban. Már sokszor kaptam meghívást, hogy tegyek tanúbizonyságot a modern vallásokról számos nézőpontból, az Egyesült Államok Kongresszusa, az Ohio Törvénykezés, az Illinois törvénykezés, és a Kansas törvénykezés előtt. Előadásokat tartottam a modern vallási mozgalmakról főiskolákban és egyetemeken az egyesült Államokban, Kanadában és Európában.
  7. 1976-tól mélységében tanulmányoztam a Szcientológiát. Eléggé tanulmányoztam a Szcientológia vaskos irodalmát ahhoz, hogy a következő véleményemet kifejezzem. Meglátogattam a Szcientológia Egyházakat a kanadai Torontóban, a missouri-beli St. Louisban, az oregoni Portlandben, a floridai Clearwaterben, a kaliforniai Los Angelesben, a franciaországi Párizsban, ahol megismerkedtem az Egyház mindennapos működésével. Számos interjút vezettem az Egyház tagjaival (spirituális biográfia). Ismerem a Szcientológiáról szóló írásokat, a megalapozottaktól a szenzációkeltőkig.
  8. Betekintettem azokba az anyagokba, amelyek azt mutatják, hova megy a pénz, amit a Szcientológia Egyház beszed szolgáltatásaiért. Először is, hadd jegyezzem meg, hogy nagyon kevés a részletes tanulmány azzal kapcsolatban, hogy hogyan oszlik szét a tőke az adott felekezet szerint, a többihez képest. Egy ilyen tanulmányt végzett J. B. Sawadago, M. B. A., aki összehasonlította a Hare Krishna, az Egyesítő Egyház és a Szcientológia Egyház pénzügyeit, nagy felekezetekkel, úgy mint Római Katolikus, Lutheránus, és Református Egyház, Torontóban. (lásd: Herbert W. Richardson: A Golters-jelentés kritikája”. Körkép: Vita a vallásos intoleranciáról és veszélyeztetett vallások, Toronto, 1980, 34–37. oldal). A tanulmány felnyitja a szemet. Beszédemet a Szcientológia Egyházzal kapcsolatos tényekre fogom korlátozni.
    1. A Szcientológia Egyház teljes bevételének 3.7%-át magasabb szintű (nem helyi) egyházai számára adja. A helyi Római Katolikus, Lutheránus és Református Egyházak 11.9%, 5.2% és 24.9%-kal járultak hozzá saját magasabb szintű egyházaikhoz.
    2. A díjazás a helyi Szcientológia Egyház vezetőinél a teljes bevétel 2.5%-a. A Római Katolikus, Lutheránus és Református lelkészek és munkatársak 26.7%, 30.8% és 40.1%-a a teljes bevételnek.
    3. A kiadás a napi vallásos gyakorlatokra és tanításokra a Szcientológia Egyházban 18.2%-a a teljes bevételnek. A Lutheránus és Református Egyházaknak ez 1.5% illetve 9.3%. (A Római Katolikus Egyház tekintetében ilyen számadatok nem szerepeltek különálló költségvetési tényezőként.)
  9. Ahogy azt fentebb megjegyeztem, több olyan tanulmányra lenne szükség, mint a Sawadago-féle, hogy eloszlassuk a hiedelmeket az új vallások pénzügyeivel kapcsolatban, összehasonlítva azokat a régi hagyományos vallási csoportokkal. Addig is hagyom a Sawadago-jelentés tényeit önmagukért beszélni.

Kelt: St. Louis, 1989. január 31.
Esküdve és aláírva előttem,
Frank K. Flinn

A fenti nyilatkozat az eredeti példány magyar fordítása. Az eredeti dokumentum az alábbiakban olvasható:

thumb frank-k-flinn-en2

thumb frank-k-flinn-en-2

thumb frank-k-flinn-en3

thumb frank-k-flinn-en4

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.


Kérjuk rakja össze egere segítségével a jobb felső sarokban látható képet. A kép darabjainak nem szükséges tökéletesen illeszkednie!
twth önkéntes-lelkészek drogmentes-világért  narconon fiatalok-az-emberi-jogokért CCHRlogoblack criminon alkalmazott-oktatastan
Az út a boldogsághoz Önkéntes lelkészek A Drogmentes Világért Alapítvány Narconon Fiatalok az emberi jogokért Emberi jogok Criminon Alkalmazott oktatástan